Uczniowie klasy III b uczestniczyli w 40 godzinnym programie edukacji cyfrowej Mega Misja z fundacji ORANGE.
Zajęcia prowadzone były przez lidera Małgorzatę Kłos.
Program oparty został na fabularyzowanej grze komputerowej, która przenosiła dzieci do cyfrowego laboratorium w którym musiały pokonywać kolejne jej etapy, za co zdobywały punkty oraz nagrody. Gra odbywała się przy pomocy przygotowanej przez organizatora platformy internetowej i składała się z 10 etapów. Każdy etap zawierał serię zajęć/poziomów (od 3 do 5), które przeprowadzane były przez lidera panią Małgorzatę Kłos zgodnie z proponowanym przez twórców platformy Mega Misja scenariuszem zajęć.
Program zakładał przeprowadzenie godzinnych zajęć raz w tygodniu. Dzieci wykonując systematycznie kolejne zadania, pomagały bohaterom historii Julce
i Kubie sprawnie poruszać się wśród cyfrowych wynalazków i chronić je przed figlami Psotnika, ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty.
Tematy zajęć pozwalały dzieciom nabyć wiedzę i umiejętności w następującym zakresie: jakie treści można publikować w Internecie, jak chronić swoją prywatność, unikać niebezpieczeństw w sieci, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w Internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy.
W ciągu minionego roku szkolnego dzieci, realizując program, przeszły wszystkie etapy gry edukacyjnej. Oprócz nowych umiejętności zdobyły także nagrody rzeczowe dla klasy w postaci kreatywnych zestawów plastycznych, edukacyjnych zabawek i gier planszowych, książek, audiobooków, a także dwóch tabletów.
W Mega Misji postawiliśmy na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję
w trakcie zajęć i zabawę, która przyspieszyła nabywanie cyfrowych kompetencji.