29 kwietnia uczniowie klas: III a, III b i IV a z wychowawcami udali się na wycieczkę krajoznawczą do Kopalni Soli „WIELICZKA” oraz do Dębna pod Tarnowem, gdzie zwiedzali Zamek Rycerski.

Podczas zwiedzania kopalni wędrowaliśmy „Szlakiem legend wielickiej kopalni”. W trakcie wyprawy poznaliśmy dawne sposoby wydobywania soli, zapoznaliśmy się z legendami: o św. Kindze oraz o Skarbniku. Dzieci rywalizowały w konkurencjach związanych z dawnymi pracami górniczymi oraz szukały śladów tajemniczego opiekuna górników – Skarbnika. Po kopalni oprowadzał nas przewodnik w górniczym stroju, który pięknie opowiadał historię wydobywania soli w kopalni. Na koniec miało miejsce fascynujące spotkaniem z owym Skarbnikiem, który poskromił nawet największych śmiałków z grona uczniów. Musieli ugiąć kolana przed węgierską królewną Kingą, żoną polskiego króla – Bolesława Wstydliwego i wręczyć jej własnoręcznie wykopany górniczymi kilofami pierścień. Tylko dlaczego królewna była tak podobna do Zuzi z trzeciej klasy? Po tych przeżyciach pysznie smakował obiad  pod ziemią w Karczmie Górniczej!

Następnie autokar zawiózł nas do Dębna, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej „Życie w średniowiecznym zamku”. Przewodniczki zapoznały nas z warunkami codziennego życia rycerzy w średniowieczu. Pięknie zachowany zamek, jego mury oraz świetnie odtworzone wnętrza wprowadziły wszystkich w atmosferę turniejów rycerskich… Pełni wrażeń oraz z oryginalnymi pamiątkami w plecakach mogliśmy rzec, że „wspólnie zjedliśmy beczkę soli”.